1971. gadā J. Kaprālis beidza Ļeņingradas N. Rimska-Korsakova konservatorijas horeogrāfijas nodaļu, specialitātē – baletmeistars inscenētājs. LPSR Valsts operas un baleta teātra baleta solists (1954–1974). RHV klasiskās dejas pedagogs (1960–1974; 1978–2008), Zaharija Paliašvili Gruzijas akadēmiskā operas un baleta teātra Tbilisi (თბილისის ზაქარია ფალიაშვილის სახელობის სახელმწიფო ოპერისა და ბალეტის თეატრი) baletmeistars, pedagogs, repetitors (1974–1978), Latvijas Valsts Konservatorijas (kopš 1990 Jāzepa Vītola Latvijas mūzikas akadēmija, JVLMA) pedagogs (1978), Horeogrāfijas nodaļas vadītājs (1986–2001), habilitētais profesors (1995–2008).
J. Kaprālim piemita skatuviska pievilcība, tehnika, temperamenta ziņā diezgan apvaldīta, tāpēc dejojums visizteiksmīgāk atklājās liriski poētiskos tēlos. Nenoliedzama muzikalitāte padarīja viņa kustību plūdumu niansētu, daudzkrāsainu, ļoti iejūtīgu. Taisni šī iejūtība, gaišs sirsnīgums, cilvēciskums palīdzēja māksliniekam atklāt Prinča tēlu Pētera Čaikovska (Петр Ильич Чайковский) “Riekstkodī” (Щелкунчик, 1959). J. Kaprālis vienādi rūpīgi strādāja pie visiem tēliem, nešķirojot tos grūtākos, interesantākos un vieglākos. Vai tas būtu viens no frantiem vai Francis Johana Štrausa, dēla (Johann Baptist Strauss, Sohn) “Pie zilās Donavas” (An der schönen blauen Donau, 1957), J. Kaprālis atrada daudz cilvēcisku, pārliecinošu momentu, lika skatītājiem ne tikai vērot, bet pārdzīvot sava varoņa mīlestības stāstu. Tāpat Parisa tēls Sergeja Prokofjeva (Сергей Сергеевич Прокофьев) “Romeo un Džuljetā” (Ромео и Джульетта, 1962), kuram baletmeistars tikpat kā nebija devis dejiskas izteiksmes, izņemot dažus momentus divdejās, un kurā nebija arī plašas pārdzīvojumu gammas, J. Kaprāļa personā tas atdzīvojās, jo aiz ārējas pievilcības jūtama tēla būtība. Viņa Kristaps Alfrēda Kalniņa “Staburadzē” (1961) meklēja patvērumu Daugavas dzelmē, jo visas viņa jūtas, pasaules uztvere bija kā pati daba – sarežģītas savā vienkāršībā. Psiholoģiski sarežģīts, savdabīgos izteiksmes līdzekļos veidots bija Harmodijs Arama Hačaturjana (Արամ Խաչատրյան) “Spartakā” (Спартак, 1962). Gaišs bija Lukašs baletpasakā par meža fejām Mihailo Skoruļska (Михайло Адамович Скорульський) “Meža dziesmā” (Лесная песня, 1963).
Spilgtākās raksturlomas bija Kapitoni Igora Morozova (Игорь Владимирович Морозов) “Doktorā Aikāsāp” (Доктор Айболит, 1962), princis Līgavainis, Runcis zābakos P. Čaikovska “Apburtajā princesē” (Спящая красавица, 1962), Rotbarts, solists dejās Čardašs, Mazurka “Gulbju ezerā” (Лебединое озеро, 1964), Vijolnieks Edvarda Grīga (Edvard Hagerup Grieg) “Pērā Gintā” (Peer Gynt, 1966) un citas.
Arī pārējie J. Kaprāļa skatuviskie tēli iezīmējās ar precīzu un elegantu kustību sniegumu iekļaujoties kopējā izrādes iecerē, ansamblī, un tomēr vienmēr bija savdabīgi un atšķirīgi: Austra draugs Anatola Liepiņa “Laima” (1955), pas de deux Ādolfa Šarla Adāna (Adolphe-Charles Adam) “Žizele” (Giselle, 1956), Sirds kalps Džoakīno Rosīni (Gioachino Antonio Rossini) “Brīnumlelles” (Fantasista Doll, 1958), Princis Greins Romualda Grīnblata “Rigonda” (1959), Paolo P. Čaikovska “Frančeska da Rimini” (Francesca da Rimini, 1961), solists dejā Fiesta Morisa Ravela (Maurice Ravel) “Spāņu rapsodija” (Rapsodie espagnole, 1961); tumši zilās krāsas duets Ringolda Ores “Varavīksne” (1963), Jauneklis Ādolfa Skultes “Horeogrāfiskā poēma” (arī Helēnas Tangijevas-Birznieces asistents, 1965), Bakhs Šarla Guno (Charles Gounod) “Valpurģu nakts” (Nuit de Walpurgis) aina no operas “Fausts“ (Faust, 1965), Orlando draugs Ā. Skultes “Negaiss pavasarī” (1967), Karalis, Nelabais Arvīda Žilinska “Sprīdītis” (1968), Vācu virsnieks Ģederta Ramana baleta miniatūra “Meitene Nr. 55908” (1961).
Koncertnumuri: Friderika Šopēna (poļu Fryderyk Franciszek Chopin, franču Frédéric François Chopin) “Mazurka” (Mazurka, 1954), Pētera Ludviga Hertela (Peter Ludwig Hertel) pas de deux no baleta “Veltīgā uzmanība” (La Fille mal gardée, 1956), Izaka Dunajevska (Исаак Осипович Дунаевский) "Valsis” (Вальс, 1957), Riharda Štrausa (Richard Georg Strauss) “Valsis” (Walzer, 1961), Zāras Feiginas “Etīde” (1961), Kamila Sensānsa (Camille Saint-Saëns) “Gans un nimfas” (Berger et nymphes, 1964).

Latvijas PSR Valsts operas un baleta teātra baleta mākslinieki mēģinājumu zālē. Rīga, 20. gs. 50., 60. gadi.
Fotogrāfs nezināms. Avots: LNA Latvijas Valsts kinofotofonodokumentu arhīvs.