Romāns strukturēts 13 dažāda apjoma nodaļās, kurās autors ataino gan tagadnes notikumus, gan arī ik pa laikam atgriežas kādos nesenās pagātnes notikumos, kuriem ir būtiska nozīme tagadnes situācijās. Vēstījuma laiks mainās nelielā amplitūdā, stāstījums aptver apmēram trīs gadus. Kompozicionāli būtiska nozīme ir gadalaikiem – 1937. gada vasaras sākums, abu jauniešu sastapšanās un 1939. gada vēls rudens, kas arī Džonī līdz ar Zigrīdas aizbraukšanu uz Vāciju rada skaudru zaudējuma sajūtu.
Romāna struktūrā būtiska nozīme ir detaļām, spilgtiem dabas tēlojumiem, Džoņa un dabas saplūsmei. Džonis kopš mazotnes pazīst visus, kas dzīvo viņpus Daugavai, zina viņu darbu un ikdienu. No vienas puses, viņš jūtas tai piederīgs, no otras, – tomēr vēlas iet tālāk, izglītoties. Abu attiecību stāstā būtiska nozīme noskaņai, reizēm vārdos nepateiktajam. Otrā nodaļa ir visa romāna kvintesence, pamatkodols, kas spilgti izgaismo jūtu mošanos un dabas pirmatnību. Turpmākajās nodaļās notikumi seko notikumiem, darbība rit uz priekšu straujāk, arī aprautāk, bet tām visām ir caurstrāvota ilgošanās. 1939. gada rudenī Kūno iestājas Latvijas Universitātē, Zigrīda – Mākslas akadēmijā. Tomēr 1939. gada rudenī “Rīga dreb savādā trauksmē. [..] Rīga saiņojas un pošas”. Šajos pāris teikumos autors precīzi iezīmējis 1939. gada rudens noskaņas pirms vācbaltiešu izceļošanas uz Vāciju. Dramatiskas lappuses iezīmējas Konrādī ģimenes viesībās, kur kļūst skaidrs, ka Zigrīdai jāaizbrauc pret savu gribu. Neko nemaina arī Zigrīdas zvans, aicinot Džoni braukt līdz – Džonis paliks tēva dēļ, un te ir viņa mājas.
Kompozīcijā būtisku vietu ieņem jūras līča, Daugavas tēlojums, Daugavgrīva, Bolderāja, zvejnieku ikdiena un Pārdaugavas skarbā pievilcība; otru kompozicionālo līniju veido Rīgas pilsētas ainas – mazturīgās un turīgās Rīgas saskarsme ap Ausekļa ielu, Bastejkalns, Pulvertornis un Vecrīgas noskaņas, kuģu satiksme, paceļamie tilti, Kalnciema ielas apkārtne, Balasta dambis. Tā vairāk ir studentu Rīga.