Sun Records dibinātājs un galvenais ierakstu producents Sems Filipss (Sam Phillips, pilnā vārdā Samuels Korneliuss Filipss, Samuel Cornelius Phillips) bija Amerikas Savienoto Valstu (ASV) dienvidu reģiona fermeru dēls un, kopš bērnības daudz saskaroties ar afroamerikāņiem, iemīlēja viņu mūziku – blūzu, džezu un gospeli. Vēlāk S. Filipss strādāja par radio diktoru, dīdžeju un skaņu inženieri, bet 1950. gadā Memfisā (Tenesī pavalsts, ASV) izveidoja “Memfisas ierakstu servisu” (Memphis Recording Service), kas ne vien nodrošināja skaņas ierakstīšanu dažādos sadzīves notikumos, bet arī ieskaņoja mūziku savā studijā. Vairums ieskaņoto mūziķu bija jauni, plašākai publikai nepazīstami melnādainie blūza izpildītāji, t. sk. vēlākās izcilības Haulins Vulfs (Howlin’ Wolf), B. B. Kings (B. B. King) un Džuniors Pārkers (Junior Parker), kuru agrīnie, S. Filipsa vadībā tapušie ieraksti žanra attīstībā iezīmē nosacītu pārejas posmu no akustiskā, t. s. deltas skanējuma, uz elektrisko blūzu, kas vēlāk parasti asociēts ar Čikāgas blūza stilistiku.
1951. gadā Billboard R&B topa virsotni sasniedza S. Filipsa producēts Džekija Brenstona (Jackie Brenston) un grupas Delta Cats singls Rocket 88, kas tiek uzskatīts par vienu no pirmajiem rokenrola ierakstiem. Īstenībā tas bija Aika Tērnera (Ike Turner) grupas Kings of Rhythm ieskaņojums (to iedziedājušais Dž. Brenstons bija Kings of Rhythm saksofonists). Grupai esot ceļā no Klārksdeilas (Misisipi pavalsts, ASV) uz ierakstu sesiju Memfisā, tika sabojāta ģitāras pastiprinātāja skaļruņa membrāna, tādēļ ierakstā dzirdama izkropļota ģitāras skaņa – S. Filips izlēma šo defektu nevis notušēt, bet īpaši uzsvērt, tā radot vēlāk blūzā un rokā bieži izmantotā ģitāras distorcijas efekta agrīnu precedentu.