Rokabilī radās Amerikas Savienoto Valstu (ASV) dienvidu reģionā, baltādainajiem kantrīmuziķiem savā jaunradē sākot izmantot iepriekš pārsvarā afroamerikāņu vidē izplatītā ritmblūza elementus.
Par pirmo ievērojamo rokabilī izpildītāju mēdz uzskatīt Bilu Heiliju (Bill Haley) un viņa grupu Comets, kas 50. gadu sākumā līdzās kantrī dziesmām repertuārā regulāri iekļāva arī ritmblūza skaņdarbus. Savukārt par izšķirošu notikumu, kas definēja turpmāk strauju izplatību guvušo rokabilī skanējumu, kļuva Elvisa Preslija (Elvis Presley) debijas singla ierakstu sesija, kas producenta Sema Filipsa (Sam Phillips) vadībā 1954. gada vasarā notika ierakstu studijā Sun Memfisā (Tenesī pavalsts, ASV). Tajā E. Preslijs iedziedāja Artura Krudupa (Arthur Crudup) ritmblūza skaņdarbu That’s All Right un Bila Monro (Bill Monroe) kantrī dziesmu Blue Moon of Kentucky. Abas interpretācijas ievērojami atšķīrās no autoru ieskaņojumiem. Blue Moon of Kentucky, kas oriģinālversijā ir lēnais valsis, E. Preslija izpildījumā izcēlās ar kantrīmūzikai netipisku, spontāni emocionālu dziedājumu un ritmiku, kas tuvāka ritmblūzam, savukārt That’s All Right ieguva straujāku tempu un melodisko līniju, kas raksturīgāka kantrī, nevis ritmblūzam. Tā E. Preslijs un viņa pavadītājmūziķi no atšķirīgiem muzikāliem un sociāliem kontekstiem nākušajām dziesmām piešķīra jaunu un savstarpēji vienojošu stilistisko identitāti. Šajā ierakstu sesijā izmantotā instrumentu kombinācija – akustiskā ģitāra, elektriskā ģitāra un slepa tehnikā (no džeza aizgūta spēles maniere, kas nodrošina asi akcentētu ritma pulsāciju) spēlēts kontrabass – turpmāk kļuva par pašu izplatītāko rokabilī instrumentārija modeli (dažreiz tas tika papildināts ar bungām).

Sems Filipss (otrais no kreisās) un Elviss Preslijs (otrais no labās) ar preses pārstāvjiem studijā Sun Memfisā, 04.12.1956.
Fotogrāfs Colin Escott. Avots: Michael Ochs Archives/Getty Images, 74919789.