Par Ģ. Ramana aizraušanos ar estrādi un teātri liecināja horeogrāfiskā poēma “Cilvēks un jūra”, virkne miniatūru. Kā šo sfēru hibrīds gandrīz vienlaikus ar Trešo simfoniju 1970. gadā tapa Concerto leggiero deviņiem džeza mūziķiem un stīgu orķestrim”, kur relatīvi patstāvīgas līnijas ir gan džeza strāvojumam, gan simfoniskajai domāšanai, kas brīžam saplūst vienotā simfodžeza gultnē.
Attālinoties no estrādes, Ģ. Ramans sacerēja tikai dažas dziesmas (“Vakara saulei”, “Baltie mirkļi” u. c.), vietā stājās interese par kino mūziku (““Tobago” maina kursu”, 1965, “Ceļa zīmes”, 1968, “Šauj manā vietā”, 1970), radīta mūzika animācijas filmām (“Caps meklē”, “Zaķa kāposti” u. c.). 1973. gadā komponists sāka pedagoģisko darbu kā docents LVK; par vienu no Ģ. Ramana būtiskākajiem ieguldījumiem mūzikas dzīves organizēšanā kļūst “Mūzikas dienu” iedibināšanu 70. gadu otrajā pusē. Šajos pasākumos dažādās Latvijas pilsētās piedalījās Valsts simfoniskais orķestris, operas solisti, skaņraži, mūziķi, kolektīvi, skanēja daudzveidīgs repertuārs, popularizējot latviešu autoru jaunradi.