K. Raudive sarakstīja gan filozofiskus, gan eseju krājumus: “Dons Kihots un mūsdienu cilvēks”, “Dzīves kultūrai”, “Pārpersonīgais un personīgais”, “Divējādi dzīves veidi” (1952), “Sapņi un īstenība” (1956), “Laikmetu ārdītāji” (1974), “Laikmetu atjaunotāji” (1976) un citus. K. Raudives filozofisko un esejisko darbu vienojošā pamattēma ir mūsdienu cilvēka problēmas jeb personīgais sasaistē ar pārpersonīgo tā dažādajās formās un izpausmēs: attiecības starp mūžīgo un laicīgo dzīves jēgas meklējumos, dažādu kultūru, cilvēku tipu un laikmetu raksturojumos, totalitāro režīmu un masu cilvēka kritikā un citur. K. Raudives gara pasaulē vienojas atziņas, kas smeltas no dažādiem, viņam garīgi tuviem avotiem, kuru vidū ir Arturs Šopenhauers (Arthur Schopenhauer), Frīdrihs Nīče (Friedrich Wilhelm Nietzsche), Georgs Zimmels (Georg Simmel), Vilhelms Diltejs (Wilhelm Dilthey), Anrī Bergsons (Henri-Louis Bergson), Hosē Ortega i Gasets (José Ortega y Gasset), M. de Unamuno, Karls Gustavs Jungs (Carl Gustav Jung) un citi. Savu filozofisko skatījumu K. Raudive pats ir nosaucis par “sintētisku” pasaules redzējumu, bet cilvēka ideāls viņam ir tuvs donkihotiskajam cilvēkam. To K. Raudive raksturoja kā patiesas cilvēka eksistences izteicēju, kurš nesaceļas pret augstāko universa apziņu (Dievu), jo no šīs augstākās apziņas cilvēks nākot un tanī atgriežoties. Personīgais K. Raudivem ir tikai nesaskaldītais veseluma cilvēks jeb totālais cilvēks. Tādu mūsu laikmetā paliekot arvien mazāk. Personīgo K. Raudive esejiski arī iezīmējis, risinot draudzības, mīlestības, vientulības tēmas. Arī tautu un nāciju K. Raudive skatīja caur indivīda, garīgas personības prizmu. Viņš atzina Z. Mauriņu, Krišjāni Baronu, Raini, Jāni Endzelīnu par nozīmīgākajiem latviešiem, kuri ir izteikuši tautas mentalitāti. K. Raudive iestājās par nacionālo kā eiropeisko, kura gara simbols esot Johans Volfgangs fon Gēte (Johann Wolfgang von Goethe).
20. gs. 30. gadu beigās K. Raudive publicēja vairākus plašus rakstus par H. O. i Gasetu, par Teodora Celma filozofiju, par Z. Mauriņu, J. Bundulu un J. Zanderu “Latviešu literatūras vēstures” 6. sējumā un citas apceres.
Kopā ar Z. Mauriņu sagatavoja izdošanai J. V. fon Gētes Kopoto rakstu pirmo sējumu, kas publicēts 1943. gadā.