Svēto vakarēdienu svin vairums kristiešu, izņemot Pestīšanas armiju, kvēkerus un vēl dažus citus novirzienus. Lielākoties tiek izmantota maize un vīns, taču ir arī variācijas – daudzi protestantisma novirzieni atturības kustības ietekmē lieto vīnogu sulu, pēdējo dienu svētie (mormoņi) vīna vietā pasniedz ūdeni, Āfrikā – dažviet ananasu un citu augļu vīnu (ja vīnogu vīns nav pieejams). Viduslaikos izplatījās prakse lajiem pasniegt tikai maizi, skaidrojot, ka Kristus ir klātesošs vienādā mērā jebkurā no elementiem. To apstiprināja arī Tridentas koncils (1545–1563). Kristīgās konfesijas atšķiras ar to, vai lieto raudzētu vai neraudzētu maizi (vai abus veidus). Neraudzētās maizes izmantošana tiek pamatota ar to, ka šāda maize tiek lietota jūdu Pashas mielastā, un ar to, ka raugs Jaunajā Derībā nereti tiek saistīts ar liekulību un nešķīstību (Mateja 16:6; Lūkas 12:1). Pareizticīgie (izņemot Armēnijas pareizticīgo baznīcu) lieto raudzētu maizi, uzskatot, ka tā simbolizē Kristus augšāmcelšanos un ka vakarēdiens ir kas daudz vairāk par asociācijām ar Kristus pēdējo mielastu. Raudzētās maizes lietošanas ieviešanās daļēji ir saistīta arī ar kristietībā aizvien vairāk izplatīto norobežošanos no jūdaisma. Atšķirības maizes veida lietošanā Euharistijā bija viens no formālajiem iemesliem, kāpēc Rietumu un Austrumu baznīcas 11. gs. sašķēlās.
Kopš 4. gs. izplatījās gavēšanas prakse pirms svētā vakarēdiena. Koncili Hipo un Kartāgā (393. un 397. gads) noteica, ka svētajam vakarēdienam ir jābūt pirmajam mielastam konkrētajā dienā (skaitot no pusnakts). Vēlākos gadsimtos gavēšanas prakse mazinājās vai izzuda pavisam (īpaši starp protestantiem, izņemot katolicismam tuvo augstbaznīcisko “spārnu” dažādās konfesijās). 1964. gadā pāvests Pāvils VI (Paulus PP VI) noteica, ka vismaz vienu stundu pirms svētā vakarēdiena saņemšanas jāatturas no jebkādas pārtikas. Šo likumu drīkst neievērot veci un slimi cilvēki, kā arī viņu kopēji. Pareizticībā šī prakse atkarīga no konkrētās baznīcas.
Protestantiem (izņemot augstbaznīciskās tradīcijas) svētā vakarēdiena liturģija ir vienkāršāka nekā katoļiem un pareizticīgajiem; arī sakramenta jēdziens netiek lietots visās protestantu konfesijās. Daudzās starpkonfesionālajai evaņģelikālisma kustībai piederīgās draudzēs reformātu tradīcijas ietekmē lieto pēc iespējas vienkāršākus vakarēdiena traukus un īsu liturģiju (nolasot Kristus pēdējā mielasta epizodi no evaņģēlijiem un sakot īsu lūgšanu). Austrumu baznīcās (pareizticībā) liturģija ir ilgāka, un vienā no tās daļām (proskomīdija jeb ‘atnešana’) maize un vīns tiek sagatavoti svētajam vakarēdienam. Tās laikā priesteris no maizes izņem daļiņas mirušo pieminēšanai. Pēc svētā vakarēdiena tās tiek ieliktas biķerī.
Kristīgās konfesijas atšķiras arī izpratnē par to, kas var piedalīties svētajā vakarēdienā. Pareizticīgo liturģijā vārdi “durvis, durvis” pirmo gadsimtu kristietībā attiecās uz durvju sargu, lai viņš neielaistu dievkalpojumu telpā tos, kas nav draudzes locekļi. Pareizticīgie uzskata, ka svēto vakarēdienu drīkst baudīt atbilstoši šīs konfesijas tradīcijām un pienācīgi sagatavojušies draudzes locekļi. Jāņem arī vērā, ka pasaulē pareizticība nav centralizēta. Mūsdienās situāciju vēl vairāk sarežģī spriedze starp pareizticīgo baznīcām. 2018. gadā Krievu pareizticīgās baznīcas (KPB) sinode lēma pārtraukt euharistisko sadraudzību ar Konstantinopoles partriarhātu, kas nozīmē, ka KPB locekļi vairs nedrīkst pieņemt svēto vakarēdienu šī patriarhāta draudzēs. Katolicismā svētajā vakarēdienā var piedalīties tikai šo konfesiju locekļi (izņemot nāves draudu gadījumā). Protestantismā ierobežojumi ir mazinājušies; nereti piedalīties tiek aicināti visi kristītie vai jebkurš, kas to vēlas. Dažas baznīcas ir savstarpēji noslēgušas līgumus (piemēram, Porvo vienošanās (Porvoo Common Statement) starp vairākām anglikāņu un Ziemeļeiropas un Baltijas luterāņu baznīcām) par altāra un kanceles sadraudzību, kas paver iespējas šo baznīcu garīdzniekiem sludināt un svinēt svēto vakarēdienu šādus līgumus parakstījušo pušu draudzēs. Citi kristietības novirzieni, piemēram, daļa baptistu, praktizē “slēgto galdu” – svētajā vakarēdienā piedalās tikai baptisti vai konkrētās draudzes locekļi. Daļa kristiešu (piemēram, septītās dienas adventisti, menonīti) tā laikā praktizē savstarpēju kāju mazgāšanu (atsevišķi vīriešiem un sievietēm) kā ritualizētu kristīgās mīlestības apliecinājumu.