I. Kalniņu kino lomu saraksts ir garš. Aktierim piemīt organiska žanra izjūta, vīrišķīga pievilcība un spēja ārēji lakoniskā formā pārraidīt tēlu iekšējo dzīvi. Savas faktūras dēļ viņš daudz spēlējis ārzemniekus. I. Kalniņa pirmā kino loma bija aizsargs Juris filmā “Vālodzīte” (1972, rež. Jānis Streičs), sekoja Sančo tēvs, ārzemju komersants filmā “Uzticamais draugs Sančo” (1974, rež. J. Streičs). Aktieris filmējās Ērika Riekstiņa lomā nepabeigtajā filmā “Piejūras klimats” (rež. Rolands Kalniņš, 1972; 1992). Viņš bija kuģu būvētavas strādnieks Janka dokumentālajā spēlfilmā “Ābols upē” (1975, rež. Aivars Freimanis), kurā tika atainota Zaķusalas dzīve un attiecības ar saliniekiem, kā arī jaunais zvejnieks Juris filmā “Zem apgāztā mēness” (1977, rež. Ēriks Lācis).
Nozīmīgākās lomas Latvijā I. Kalniņš nospēlēja režisora J. Streiča filmās, un loma, kas viņu uznesa slavas virsotnēs un radīja pavērsienu aktiera biogrāfijā bija Toms Fenels spēlfilmā “Teātris” (1978). Šī loma ilgus gadus noteica un ietekmēja viņa kinokarjeru, un aktiera radītais tipāžs bieži atkārtojās filmās, izraisot pārmetumus par vienveidību un atkārtošanos. Tāds bija arī I. Kalniņa elegantais skaistulis Italo filmā “Agrā rūsa” (1979, rež. Gunārs Cilinskis). Savdabīgu ironiju par savu mīlētāja tēlu aktieris radīja komiskā epizodē īsfilmā “Tās dullās Paulīnes dēļ” (1979, rež. Vija Bokalova-Ramāne, tagad Beinerte).

Džūlija Lamberte (Vija Artmane) un Toms Fennels (Ivars Kalniņš) Jāņa Streiča spēlfilmā "Teātris" (1978).
Fotogrāfs Guntis Grunte. Avots: Latvijas Kultūras akadēmijas Rīgas Kino muzejs.
Pēc filmas “Teātris” panākumiem I. Kalniņš kļuva par pieprasītu aktieri daudzās PSRS kinostudijās un izveidoja veiksmīgu karjeru Krievijā: jau pirms tam viņš bija nospēlējis augstlēcēju Grišanovu filmā “Tiesības uz lēcienu” (Право на прыжок, 1972, rež. Valērijs Kremņevs, Валерий Иванович Кремнёв), sekoja Džeralds Krafts filmā “Inspektors Guls” (Инспектор Гулл, 1979, rež. Aleksandrs Proškins, Александр Анатольевич Прошкин), Fausts un Dons Karloss filmā “Mazās traģēdijas” (Маленькие трагедии, 1979, rež. Mihails Šveicers, Михаил Абрамович Швейцер), skarbi vīrišķīgais komisārs Andrejs Bologovs asa sižeta filmā “Drošību negarantēju” (Личной безопасности не гарантирую..., 1980, rež. Anatolijs Vehotko, Анатолий Тимофеевич Вехотко), virsnieks Edvīns Imres Kālmāna (Kálmán Imre) operetes “Silva” (Silva) ekranizējumā (Сильва, 1981, rež. Jans Frīds, Ян Борисович Фрид), cirka mākslinieks Daņila filmā “Divi zem viena lietussarga” (Двое под одним зонтом, 1983, rež. Georgijs Jungvalds-Hiļkevičs, Георгий Эмильевич Юнгвальд-Хилькевич), lauku skolotājs Smirnovs filmā “Pa pēdām sekojošais” (Идущий следом, 1984, rež. Rodions Nahapetovs, Родион Рафаилович Нахапетов), Dons Žuans filmā “Donžuāna kārdinājums” (Искушение Дон-Жуана, 1985, rež. Grigorijs Koltunovs, Григорий Яковлевич Колтунов, Vasilijs Levins, Василий Николаевич Левин).
80. gados I. Kalniņš daudz filmējās ārpus Latvijas. Vispopulārākā šo gadu kinoloma bija galantais atraidītais mīlētājs Herberts filmā “Ziemas ķirši” (Зимняя вишня, 1985, rež. Igors Masļeņņikovs, Игорь Фёдорович Масленников). 80. gados Latvijā aktieris filmējās tikai divās režisora A. Krieva filmās – viņš bija Alberts filmā “Aveņu vīns” (1984) un Zigurds Žīraks filmā “Fotogrāfija ar sievieti un mežakuili” (1987).
90. gados sākās Krievijas seriālu laiks, un I. Kalniņš piedalījās daudzos no tiem, piemēram, diriģenta Vladimira Toboļicka lomā seriālā “Laimīgu Jauno gadu!” (С новым счастьем!, 1999, rež. Leonīds Eidlins, Леонид Данилович Эйдлин), Dona Antonio lomā seriālā “Skaistumkopšanas salons” (Салон красоты, 2000, rež. Valērijs Harčenko, Валерий Николаевич Харченко, Valērijs Zeļenskis, Валерий Феликсович Зеленский, Aleksandrs Poliņņikovs, Александр Николаевич Полынников), “Interpola” eksperta Drongo lomā detektīvseriālā “Drongo” (Дронго, 2002, rež. Zinovijs Roizmans, Зиновий Александрович Ройзман) u. c.
Latvijā I. Kalniņš filmējās Ferdinanda lomā filmā “De Granšānu ģimenes noslēpumi” (1992, rež. Ada Neretniece, Latvija, Krievija), kā arī divās režisora J. Streiča filmās – viņš bija slimais augstskolas profesors Eduks filmā “Likteņdzirnas” (1997) un uzņēmējs Hugo filmā “Vecās pagastmājas mistērija” (2000). Viņš bija krievu mafijas barvedis Šagaļins filmā “Rīgas jumpravas” (Jomfruene i Riga, 1996, rež. Emīls Stangs Lunds, Emil Stang Lund, Norvēģija, Latvija). Viens no pēdējiem I. Kalniņa darbiem kino ir Aivara Balodina loma filmā “Rīgas vārti” (The Gates of Riga, 2022, rež. Ričards Vitkaitis, Ričardas Vitkaitis, Lietuva, Latvija).