Monumentāli arhitektūras pieminekļi Habsburgiem ir viņu valdīšanas laikā radīto piļu kompleksi Vīnē – kopš 13. gs. veidotā ķeizariskā galma galvenā rezidence Hofburga (Hofburg) un 18. gs. uzbūvētā vasaras rezidence Šēnbrunnas pils (Schloss Schönbrunn), abas 1918.–1919. gadā nacionalizētas.
Mākslā, literatūrā un kino no Habsburgu pārstāvjiem visplašāk atainota Marija Terēzija un Francis Jozefs I. 1888. gadā atklātais Marijas Terēzijas piemineklis (Maria-Theresien-Denkmal) Vīnē ir nozīmīgākais Habsburgu monarhijas valdniekiem veltītais arhitektoniski skulpturālais komplekss. Austrijas teritorijā saglabājušies arī daudzi Franča Jozefa I pieminekļi, jo viņš bija iemantojis labestīga un gādīga “valsts tēva” tēlu. Bieži pieminekļi uzstādīti vietās, kur monarhs uzturējies, vai, viņam piedaloties, noticis kāds svarīgs notikums. Piemēram, mākslinieciski augstvērtīgs piemineklis 1910. gadā uzstādīts Bādišlā, kur Francis Jozefs I atainots apkārtējā ainavā integrētā medību ainā. Dinastijai šajā kūrortpilsētā joprojām pieder Franča Jozefa I kādreizējā vasaras rezidence – Ķeizara villa (Kaiservilla).
Habsburgu valdniekus portretējuši visu periodu pazīstamākie Eiropas gleznotāji. Piemēram, Maksimiliānu I gleznojis viens no renesanses laikmeta izcilākajiem vācu māksliniekiem Albrehts Dīrers (Albrecht Dürer), kā arī flāmu baroka laikmeta mākslinieks Pīters Pauls Rubenss (Pieter Paul Rubens). Arī turpmāk daudzskaitlīgos 18. un 19. gs. Habsburgu valdnieku portretus, sākot no Marijas Terēzijas, darinājuši izcili laikmeta gleznotāji, piemēram, holandiešu izcelsmes Vīnes galma mākslinieks Martins van Meitenss (Martin van Meytens), visos Eiropas galmos pazīstamais itāļu-austriešu parādes portretu meistars Johans Baptists Lampi, vecākais (vācu Johann Baptist Lampi, der Ältere itāļu Giovanni Battista Lampi, il Vecchio), austriešu romantisma stila gleznotājs Leopolds Kupelvīzers (Leopold Kupelwieser), viens no visaugstāk vērtētajiem vācu portretistiem Francs Vinterhalters (Franz Xaver Winterhalter), pazīstamais Eiropas monarhu portretētājs ungāru-britu izcelsmes gleznotājs Filips Lāslo (Philip Alexius de László) u. c. Habsburgu monarhus fotografējuši daudzi slaveni 19. un 20. gs. augstāko aprindu fotogrāfi, piemēram, Frics Lukharts (Fritz Luckhardt) un Hermans Kozels (Hermann Clemens Kosel).
Lielu interesi piesaistījušas monarhu ģimenes likstas un norises valstī viņu dzīves laikā. Valdošie Austrijas Impērijas un Austroungārijas monarhi atainoti daudzās spēlfilmās. Piemēram, Austrijas Impērijas pirmais ķeizars Francis I (Franz I., iepriekš Francis II, Franz II.) jau kopš 1914. gada atainots vairākās spēlfilmās, kuru sižets parasti saistīts ar Napoleona I (Napoléon Ier) personību vai Napoleona karu laiku, piemēram, 2023. gadā uzņemtā vēsturiskā drāma “Napoleons” (Napoleon, režisors Ridlijs Skots, Ridley Scott). Marija Terēzija kā galvenā figūra tēlota vairākās filmās un seriālos, piemēram, 1951. gada austriešu vēsturiskās drāmas žanra spēlfilmā “Marija Terēzija” (Maria Theresia, režisors Emīls Reinerts, Emil Reinert), Austrijas un Čehijas 2017.–2022. gada kopražojuma televīzijas seriālā “Marija Terēzija” (Maria Theresia, režisors Roberts Dornhelms, Robert Dornhelm). Franča Jozefa I ģimenei, īpaši sievas Elizabetes (Elisabeth, saukta Sisi, Sissi) personībai, uzmanība pievērsta kopš 1955. gada austriešu spēlfilmu triloģijas “Sisi” (Sissi, režisors Ernsts Mariška, Ernst Marischka), pēdējā ģimenes drāmai veltītā spēlfilma “Korsāža” (Corsage, režisore Marija Kreicere, Marie Kreutzer) uzņemta 2022. gadā.
Eiropas 20. gs. demokrātijas, liberālisma un līdztiesības ideju iespaidā aristokrātiskā Habsburgu dinastija un tās nedienas literatūrā nereti tēlotas izteikti ironiski vai satīras formā, piemēram, Jaroslava Hašeka (Jaroslav Hašek) 1921.–1923. gadā tapušajā romānā “Krietnā kareivja Šveika dēkas pasaules karā” (Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války) un Roberta Mūzila (Robert Musil) 1930. gada romānā “Cilvēks bez īpašībām” (Der Mann ohne Eigenschaften).
Habsburgu monarhu vārdā senāk nosauktas pilsētu ielas, inženierbūves un sabiedriskas nozīmes ēkas, tomēr vairums no šiem objektiem laika gaitā pārdēvēti, īpaši pēc Austroungārijas sabrukuma un jaunu valstu izveides.