Eiropas literatūrā elēģija atdzima romantisma un īpaši uzplauka sentimentālisma periodā. Žanra noteicošā pazīme vairs nebija pantmērs, bet skumju un sēru pārdzīvojumiem veltītais saturs. Bieži vārds “elēģija” minēts dzejoļa nosaukumā. Ievērojamākie perioda elēģiju autori un darbi: angļu dzejnieki Tomass Grejs (Thomas Gray) "Elēģija lauku kapsētā" (Elegy Written in a Country Churchyard, 1751) un Edvards Jangs (Edward Young) “Nakts domas” (Night Thoughts, 1742), amerikāņu dzejnieks Volts Vitmens (Walt Whitman) “Kad reiz ceriņi durvju priekšā ziedēja” (When Lilacs Last in the Dooryard Bloom’d, 1865), vācu dzejnieks Johans Volfgangs fon Gēte (Johann Wolfgang von Goethe) “Romas elēģijas” (Römische Elegien, 1795), franču rakstnieks un politiķis Alfonss de Lamartins (Alphonse de Lamartine) “Ezers” (Le Lac, 1820). Tāpat elēģijas rakstīja Vasilijs Žukovskis (Василий Андреевич Жуковский), Aleksandrs Puškins (Александр Сергеевич Пушкин), Fridrihs Šillers (Johann Christoph Friedrich Schiller), Alfrēds Tenisons (Alfred Tennyson) u. c.
Vēlāk elēģijas tiek rakstītas dažādos pantmēros, saturiski variējot no filozofiskām pārdomām par eksistenciālām un mūžīgām tēmām, piemēram, austriešu rakstnieka Rainera Marijas Rīlkes (Rainer Maria Rilke) darbā “Duinas elēģijas” (Duineser Elegien, 1923) un angļu dzejnieka Vistana Hjū Odena (Wystan Hugh Auden) darbā “Apturiet visus pulksteņus” (Stop all the Clocks, 1938) līdz antīkās literatūras stilizācijai, piemēram, Josifa Brodska (Иосиф Александрович Бродский) darbā “Romas elēģijās” (Римские элегии, 1982).
Elēģijai pārkāpjot ne vien pantmēra, bet arī dzejas žanra robežas, skumju motīvs īstenojas mūzikā un tēlotājmākslā, līdzīgi kā dzejā, tā bieži minēta darba nosaukumā.