Personālisms kā virziens filozofijā ir izteikti sazarots. Skolu daudzveidība apgrūtina iespējas sniegt visaptverošu personālisma definīciju un novilkt robežas, kas nošķirtu personālismu no citiem virzieniem filozofijā.
Jēdzienu “personālisms” filozofiskajās diskusijās ieviesa filozofs Frīdrihs Daniels Ernsts Šleiermahers (Friedrich Daniel Ernst Schleiermacher). Darbā “Par reliģiju. Uzruna izglītotajiem starp tiem, kuri viņus nicina” (Über die Religion. Reden an die Gebildeten unter ihren Verächtern, 1799) filozofs min personālismu jeb teismu, kas prezentē skatījumu uz Dievu kā uz personību, un panteismu, kurā Dievs ir identificēts ar pasauli. Taču F. D. E. Šleiermahers neaplūkoja personālismu kā filozofisku sistēmu. Savukārt, sākot no 19. gs., kā komentē zviedru filozofs Jans Ūlofs Bengtsons (Jan Olof Bengtsson), Lundas Universitātes (Lunds universitet) profesors, ar jēdzienu “personālisms” ierasti apzīmēja dažādus filozofiskos strāvojumus, kas vērsās pret pozitīvisma un materiālisma tendencēm, akcentējot katra indivīda personiskās attiecības ar dievišķā kategoriju.