Profesionālā darbība teātrī, nozīmīgākās lomas Pēc E. Smiļģa tradīcijas pirmos gadus L. Bērziņa spēlēja mazas lomas bez teksta vai raksturlomas, bieži vienā vakarā iejūtoties vairākās lomās. Šajos gados svarīga bija aktrises pievilcīgā āriene un graciozais augums, kas tika daudz izmantoti. Viena no pirmajām lielākajām lomām L. Bērziņai bija klaidonis un ielas muzikants Bums Nikolaja Škļara (Николай Григорьевич Шкляр) darbā “Bums un Atspolīte” (Бум и Юла, 1927, insc. E. Smiļģis).
Pamazām L. Bērziņa sāka spēlēt lielākas lomas un 20. gs. 30. gadu beigās kļuva par teātra vadošo aktrisi, visbiežāk atveidojot lomas E. Smiļģa inscenētajās izrādēs: Zāru Rūdolfa Blaumaņa “Skroderdienās Silmačos” (L. Bērziņa šo lomu spēlēja gan 1923. gada iestudējumā (sākot spēlēt 1928. gadā), gan 1933. gada iestudējumā), Hero Viljama Šekspīra (William Shakespeare) “Amors uz drednauta” (“Liela brēka, maza vilna”, Much Ado About Nothing, 1930), grāfieni Donu Selmas Lāgerlēvas (Selma Ottilia Lovisa Lagerlöf) “Gesta Berlingā” (Gösta Berlings Saga, 1933), Asnati Raiņa “Jāzepā un viņa brāļos” (1933), Violu V. Šekspīra “Divpadsmitajā naktī” (Twelfth Night, 1933), Rallu Jāņa Jaunsudrabiņa traģikomēdijā “Invalīds un Ralla” (1934), Matildi R. Blaumaņa “Pazudušajā dēlā” (1936), Dezdemonu V. Šekspīra “Otello” (Othello, 1937), Donju Solu Viktora Igo (Victor-Marie Hugo) “Kastīliešu godā” (“Ernani”, Hernani, 1937), Solveigu Henrika Ibsena (Henrik Johan Ibsen) “Pērā Gintā” (Peer Gynt, 1939), mūžīgo sievišķību iemiesojošo Grietiņu Johana Volfganga Gētes (Johann Wolfgang von Goethe) “Faustā” (Faust, 1940), Jakobīni Mārtiņa Zīverta “Minhauzena precībās” (1941). Visbiežāk aktrises partneris bija pats E. Smiļģis. Šajos gados kā režisors strādāja arī Kārlis Veics, un L. Bērziņa spēlēja Melno Mēriju viņa iestudētajā M. Zīverta “Ākstā” (1938) un Elīzu Dūlitlu Džordža Bernarda Šova (George Bernard Shaw) “Pigmalionā” (Pygmalion, 1939). Par Johannas (Žannas d’Arkas) lomu Frīdriha Šillera (Johann Christoph Friedrich von Schiller) “Orleānas jaunavā” (Die Jungfrau von Orleans, 1939, insc. Jānis Muncis) aktrise saņēma Kultūras fonda prēmiju, par kuru 1939. gadā varēja aizbraukt uz Parīzi, kur nodzīvoja mēnesi, skatoties franču teātra izrādes.
Nacistiskās Vācijas okupācijas laikā Latvijā, 20. gs. 40. gadu sākumā, L. Bērziņa spēlēja klasiskās dramaturģijas varones: Džuljetu V. Šekspīra “Romeo un Džuljetā” (Romeo and Juliet, 1943, insc. E. Smiļģis), Mirandolīnu Karlo Goldoni (Carlo Osvaldo Goldoni) “Mirandolīnā” (“Viesnīcniece”, La locandiera, 1943, insc. K. Veics), Mariju Stjuarti F. Šillera “Marijā Stjuartē” (Maria Stuart, 1943, insc. E. Smiļģis), Imperiāliju F. Šillera “Fiesko sazvērestībā Dženovā” (Die Verschwörung des Fiesco zu Genua, 1943, insc. E. Smiļģis), Beatriči V. Šekspīra komēdijā “Liela brēka, maza vilna” (1946, insc. E. Smiļģis, rež. Felicita Ertnere). Šajos gados bez E. Smiļģa L. Bērziņas partneri bija Artūrs Filipsons un Edgars Zīle, vēlāk aktrise daudz spēlēja arī kopā ar Hariju Liepiņu.
Padomju okupācijas gados L. Bērziņas repertuārā ienāca arī dažādas revolucionāres, komjaunietes, varonīgas meitenes un atbildīgas vadītājas. Taču aktrises spilgtā emocionalitāte un piesātinātais tēlojums visvairāk izpaudās klasiskā repertuāra lomās, un vairākas no tām teātra vēsturē ir kļuvušas par leģendām. Tāda ir L. Bērziņas Spīdola Raiņa “Uguns un nakts” iestudējumā (1947, insc. E. Smiļģis, rež. F. Ertnere) – valdošā daile, nemiera un trauksmes pilna, sava laika sievišķības kvintesence un skaistuma simbols, kas skatītājiem lika domāt par tautas likteņgaitām. Tikpat leģendāra ir L. Bērziņas spēlētā Anna Kareņina, iemiesojot sievietes emociju spēku un visplašāko jūtu gammu Ļeva Tolstoja (Лев Николаевич Толстой) romāna “Anna Kareņina” (Анна Каренина, 1949, insc. E. Smiļģis, rež. F. Ertnere) iestudējumā. Klasikas varones bija arī L. Bērziņas Ārija Raiņa “Indulī un Ārijā” (1950, insc. E. Smiļģis, rež. F. Ertnere) un Maša Antona Čehova (Антон Павлович Чехов) “Trīs māsās” (Три сестры, 1951; 1959, atj., rež. F. Ertnere). Viena no klasisko varoņu augstākajām virsotnēm bija atkārtoti spēlētā skotu karaliene Marija Stjuarte F. Šillera “Marijā Stjuartē” (1956, insc. E. Smiļģis, rež. F. Ertnere).

Lilita Bērziņa Annas Kareņinas lomā, Hermanis Vazdiks Alekseja Vronska lomā Ļeva Tolstoja romāna "Anna Kareņina" iestudējumā. 1949. gads.
Fotogrāfs Jānis Lerhs. Avots: Dailes teātris.
Ar lepnās Ekebijas majorienes tēlu S. Lāgerlēvas “Gesta Berlingā” (1958, insc. E. Smiļģis, rež. F. Ertnere) notika L. Bērziņas pāreja uz cita tipa lomām, un aktrises repertuārā sāka dominēt spilgtas otrā plāna un raksturlomas: Ģertrūde V. Šekspīra “Hamletā” (Hamlet, 1959, insc. E. Smiļģis, rež. F. Ertnere), Irme “Minhauzena precībās” (1958, insc. E. Smiļģis, rež. Nora Vētra-Muižniece), Horsta madāma “Ugunī” (1963, rež. F. Ertnere, Velta Krūze), Jepančina Fjodora Dostojevska (Фёдор Михайлович Достоевский) “Idiotā” (Идиот, 1969, rež. Pēteris Pētersons). Aktrise nospēlēja titullomu Eduardo de Filipo (Eduardo De Filippo) komēdijā “Filumena Marturano” (Filumena Marturano, 1958, režisors Alfrēds Jaunušans) Akadēmiskajā drāmas teātrī. L. Bērziņas smalkā stila un labā komēdijas izjūta ļāva viņai spoži nospēlēt arī satīriskas lomas: Pulkveža kundzi Juhana Smūla (Juhan Smuul) lugā “Pulkveža atraitne jeb ārsti nezina nekā” (Polkovniku lesk ehk Arstid ei tea midagi, 1965, rež. Venta Vecumniece), Kleopatru-Patrokleu Andreja Upīša traģikomēdijā “Ziedošais tuksnesis” (1954, rež. E. Smiļģis), Dalbiņas kundzi Edvarda Vulfa komēdijā “Svētki Skangalē” (1970, rež. F. Ertnere). Spilgtas lomas bija arī Jorkas hercogiene V. Šekspīra “Ričardā III” (Richard III, 1972, insc. Arnolds Liniņš, rež. F. Ertnere) un Zeltīte Jankovska Gunāra Priedes lugā “Tava labā slava” (1978, rež. A. Liniņš). L. Bērziņas pēdējā loma teātrī bija lepnā muižniece Berežkova Ivana Gončarova (Иван Александрович Гончаров) romāna “Krauja” (Обрыв, 1982, rež. Arkādijs Kacs, Аркадий Фридрихович Кац) iestudējumā. Kopumā L. Bērziņa teātrī nospēlēja ap 300 lomu, lielāko daļu no tām – Dailes teātrī.