Konkurenci muzikālā teātra jomā radīja Dailes, Liepājas, Valmieras, Latvijas PSR Valsts leļļu teātra (tagad Latvijas Leļļu teātris) muzikālās izrādes. Mainoties populārās mūzikas modei, arvien biežāk izmantoja fonogrammas, mainījās uzvedumos skanošās mūzikas stilistika.
Ar mērķi piesaistīt teātrim jaunākās paaudzes skatītājus repertuārā iekļāva R. Paula diskomūziklu “Nāc pie puikām!”, kas izrādīts apmēram 200 reižu latviešu valodā, izrādes krievu versija – apmēram 150 reižu dažādās PSRS pilsētās. Estrādes žanrā veidoja mūziklus “Svētki daudzskaitlī” (Uldis Stabulnieks, 1985), “Vella būšana” (R. Pauls, 1987), krievu trupā dziesmuspēles – Genādija Gladkova (Геннадий Игоревич Гладков) “Brēmenes muzikanti” (Бременские музыканты, 1981), Georgija Portnova (Георгий Анатольевич Портнов) “Maija sākumā” (В начале мая) un citas.
Eksperimentējot ar repertuāru, teātra krievu trupā 1983. gadā iestudēja Volfganga Amadeja Mocarta (Wolfgang Amadeus Mozart) komisko operu “Viltus dārzniece” (La finta giardiniera), 1985. gadā – viencēlienu operas – Domeniko Čimaroza (Domenico Cimarosa) “Maestro” (Il maestro di cappella) un Džana Karlo Menoti (Gian Carlo Menotti) “Telefons” (Il Telefono) –, kuras izrādīja vienā vakarā. 1987. gadā uzveda Adriana Kukuvasa rokoperu-baletu “Nāriņa”; Operetes teātrī izveidoja rokgrupu “Rekvizīts”, kas izrādē atskaņoja pavadījumu, sniedza koncertus arī ārpus teātra. Operetē kā autori debitēja Marģeris Zariņš (“Sapnis vasaras naktī”, 1986), Juris Karlsons (“Ole Lukoje”, 1988), Andrejs Sanzers (“Arkosas dzirnavniece, 1988). 1989. gadā trimdas latviešu skaņraža Andreja Jansona mūziklu iestudēja režisors Arnolds Liniņš.
Repertuāru papildināja arī Rietumeiropas operetes “Čigānu barons” (J. Štrauss, dēls, 1983), “Tuksneša dziesma” (The Desert Song, Zigmunds Rombergs, Sigmund Romberg, 1988), mūzikls “Solījumi, solījumi” (Promises, Promises, Bērts Bekaraks, Burt Bacharach, 1982), krievu trupā padomju komponistu darbi "Meitene ar bērnu” (Девушка с ребенком, Marks Samoilovs, Марк Самойлович Самойлов, 1982), “Modeļu nams” (Дом моделей, Viktors Ļebedevs, Виктор Михайлович Лебедев, 1987), “Doroteja” (Доротея, Tihons Hreņņikovs, Тихон Николаевич Хренников, 1987) un citas.
Iestudējumus veidoja režisori Arkādijs Kacs, Vladimirs Sergejevs, Guntis Gailītis, Herberts Laukšteins u. c. Par teātra direktoriem strādāja Gunārs Pelēkais, Gatis Strads, scenogrāfs – Kārlis Šēnhofs. 1986. gadā par diriģentu kļuva Mihails Glūzmans, par galveno baletmeistari iecēla Inesi Čaču, 1987. gadā par teātra galveno režisoru kļuva Romāns Grabovskis. Meklējot jaunos talantus, 1988. gadā tika nodibināta Operetes teātra studiju.
1989. gadā par Operetes teātra galveno režisoru strādāt sāka O. Dunkers, viņa vadībā tapa Freda Raimonda (Raimund Friedrich) “Zilā maska” (Maske in Blau) iestudējums.