Par spīti dažu izpildītāju un hitu visai augstiem popularitātes rādītājiem, pauerpops ir poproka nosacīti nekomerciālais novirziens, kas (īpaši mūsdienās) drīzāk pieskaitāms alternatīvajai nevis meinstrīma mūzikai. Ievērojami lielāku popularitāti 20. gs. 70. gados baudīja virkne softroka (soft rock, angļu ‘maigais’, burtiski arī ‘mīkstais’ roks) mūziķu. Apzīmējumu “softroks” mūzikas industrija sāka lietot 70. gadu 1. pusē, lai uzsvērtu šīs liegi melodiskās mūzikas pretstatu smagajam rokam (hard rock, burtiski tulkojams kā ‘cietais roks’); runājot par attiecīgiem stilistiskiem kritērijiem atbilstošu radio formātu kā softroka sinonīms tiek lietots arī apzīmējums “pieaugušo roks” (adult oriented rock).
Softroka pirmsākumi saistīti ar ziemeļamerikāņu folkroka mūziķu The Byrds; Simon & Garfunkel; Crosby, Stills & Nash; Dž. Teilora un Dž. Mičelas atslābināti minimālistisko un pusakustisko skanējumu, ko 70. gadu 1. pusē virkne citu mūziķu un producentu papildināja ar bagātīgāk izstrādātiem aranžējumiem un intensīvāku studijas tehnoloģiju pielietojumu. Zīmīgi, ka vairums stilistikas priekšteču, tāpat kā daudzas no tās vēlākām slavenībām mitinājās Losandželosā vai tās tuvumā – viņu mūzikas izlīdzinātais, melodiski plūdenais skanējums bieži skaidrots kā netieša reakcija uz reģiona maigo klimatu un idilliskajām dabas ainavām, tādēļ softroks reizēm dēvēts arī par ASV Rietumkrasta skanējumu (West Coast sound).
Viena no pirmajām veiksmīgajām softroka grupām bija Losandželosas kvartets Bread, kura liriski romantiskais hits Make It with You 1970. gadā sasniedza Billboard singlu tabulas līderpozīciju. Nākamajā gadā milzīgus panākumus (t. sk. Grammy balva kategorijā Gada albums, Album of the Year) guva Kerolas Kingas (Carole King) albums Tapestry, kas nostiprināja softroka un dziesminieku tradīcijas saistību. 1972. gadā par nr. 1 singlu kļuva Kalifornijā mītošā kanādieša N. Janga Heart of Gold, ko Billboard topa virsotnē nomainīja Anglijā dzīvojošu amerikāņu grupas America hits A Horse with No Name, kas turklāt radīts stiprā N. Janga ietekmē. N. Janga tālākā darbība pārsvarā saistīta ar citām stilistikām, toties America kļuva par vienu no pazīstamākām softroka grupām. Populāri amerikāņu softroka pārstāvji bija arī Chicago; Kārlija Saimona (Carly Simon); Air Supply; Journey; Kenijs Loginss (Kenny Loggins); Kristofers Kross (Christopher Cross); Hall & Oates u. c.
Softroka maksimālās popularitātes laikā 70. gadu 2. pusē lielu ievērību guva Steely Dan; The Doobie Brothers; Eagles un Fleetwood Mac. Steely Dan no trim pārējām grupām atšķīrās ar stipru džeza ietekmi un bija vienīgā, kas bāzējās nevis Kalifornijā, bet Ņujorkā. Pastāvēšanas sākumā tā bija cieši saistīta ar dziedātāju un dziesmu autoru Maiklu Makdonaldu (Michael McDonald), kurš 70. gadu vidū pievienojās Doobie Brothers – viņa vadībā arī šīs grupas stilistika nomainījās no roka uz softroku. Eagles kļuva pazīstami kā kantrīroka izpildītāji, bet, pārorientējoties uz softroku, izvirzījās par vienu no slavenākām grupām amerikāņu roka vēsturē. Savukārt Fleetwood Mac sākotnēji bija angļu blūzroka grupa, bet pēc ieilgušiem optimālā sastāva un stilistikas meklējumiem pārcēlās uz Losandželosu, kur par tās dalībniekiem kļuva vietējie mūziķi Linzijs Bakingems (Lindsey Buckingham) un Stīvija Niksa (Stevie Nicks). Līdz ar viņu atnākšanu sākās Fleetwood Mac darbības panākumiem bagātākais periods, kas kulminēja ar Rumours (1977) – desmitgades komerciāli veiksmīgāko albumu un spilgtu softroka klasikas paraugu.
Daži mūzikas pētnieki izdala arī softroka atzaru, ko mūsdienās dēvē par jahtroku (yacht rock), tā uzsverot šīs mūzikas sapņaini komfortablā skanējuma atbilstību populārās kultūras proponētam un materiālas labklājības nodrošinātam “ideālajam dzīvesstilam” un greznām jahtām kā tā simbolam. Viena no pazīstamākām jahtroka grupām bija Toto, ko 1977. gadā Losandželosā izveidoja pieredzes bagāti sesijmūziķi – tieši augsti profesionālu studijas mūziķu sniegums bija viens no jahtroka estētikas stūrakmeņiem (tās kritiķi gan uzsvēruši, ka izpildītāju profesionālā rutinētība bieži izpaudusies mūzikas bezpersoniskumā). Stilistikas eksperts Stīvs Hjūijs (Steve Huey) grāmatā “Jahtroka grāmata” (The Yacht Rock Book, autors Gregs Prato, Greg Prato, 2018) min tās trīs galvenos raksturlielumus: “[..] softroka apvienojums ar R&B un džezu, ļoti noslīpēts producējums un cieša saistība ar 70. gadu beigu un 80. sākuma Dienvidkalifornijas studijmūziķu kultūru.”

Grupas The Police mūziķis Stings koncertā ASV, 19.02.1984.
Fotogrāfs Paul Natkin. Avots: Getty Images, 992968234.