Organizāciju socioloģija pēta dažādu veidu organizācijas, piemēram, komerciālās firmas, valsts pārvaldes institūcijas, izglītības iestādes, sabiedriskās organizācijas. Apakšnozares izpētes priekšmets ir organizācijas vispār, t. i., tādi organizācijas elementi un īpašības, kas piemīt visām organizācijām vai lielākajai daļai organizāciju. Piemēram, visām organizācijām ir kāds mērķis, uz kura sasniegšanu vērsta to darbība. Organizācijas veido to dalībnieki, tāpēc var teikt, ka tās ir sociālās grupas. Visas organizācijas veic kādu darbību, pārvēršot izejmateriālu kādā materiālā vai nemateriālā produktā, un šajā procesā izmanto noteiktas metodes, aprīkojumu un zināšanas, tāpēc var teikt, ka viens no organizāciju elementiem ir tehnoloģija. Organizācijām piemīt formālā struktūra – to veido noteikumi, kas regulē attiecības starp dalībniekiem. Visas organizācijas mijiedarbojas ar vidi (piemēram, ar piegādātājiem, klientiem, konkurentiem, regulējošām institūcijām). Organizāciju socioloģija pēta šo elementu mijiedarbību, izstrādā teorijas, kuras palīdz labāk saprast un paredzēt organizāciju darbību noteiktos apstākļos.