Mūzikas socioloģija var tikt interpretēta arī kā muzikoloģijas apakšnozare (sociomuzikoloģija). Praktiskā nozīmē tie ir sinonīmi. Gan mūzikas socioloģijas, gan sociomuzikoloģijas galvenais pētniecības objekts ir abpusējās attiecības starp pārmaiņām sabiedrībā un pārmaiņām mūzikas radīšanā, tās patēriņā un vērtējumā starp dažādām sabiedrības grupām, šķirām un indivīdiem. Mūzikas socioloģija nereti tiek uzskatīta par radniecīgu pētniecības lauku etnomuzikoloģijai, it sevišķi attiecībā uz tādām tēmām kā mūzikas sociokulturālās funkcijas un tās loma identitāšu veidošanā un to sociālajā atražošanā. Atšķirībā no etnomuzikoloģijas mūzikas socioloģija parasti nekoncentrējas uz pasaules tautu tradicionālo mūziku. Tajā primārā ir klasiskās un modernās populārās mūzikas sociālā pētniecība. Neskatoties uz to, abi pētniecības virzieni kopš 20. gs. 90. gadiem ir kļuvuši starpdisciplināri gan pētījumu metožu, gan arī izmantoto teoriju ziņā, bieži vien iekļaujot sociālās antropoloģijas, sociālās psiholoģijas, kultūras studiju un komunikācijas zinātnes pielietojumu.